Voorbereidingen - Reisverslag uit Friesland, Nederland van Marijke Sybrandy - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Friesland, Nederland van Marijke Sybrandy - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Marijke

10 Juni 2017 | Nederland, Friesland

Over 6 weken ga ik vertrekken naar Zuid-Afrika. Een prachtig land waar ik in 20 weken mijn scriptie in het Engels mag gaan schrijven, waar ik mag stagelopen op een Afrikaanse school en waar ik een nieuw land en een nieuwe cultuur ga bekijken en beleven. Een groot avontuur waar ik ontzettend veel zin in heb! Kijk ik er tegen op? Nee, dat niet. Wel is het spannend, omdat het iets nieuws is. Je weet niet waar je terecht komt en wat het je zal brengen. Je weet niet hoe je er op zult reageren en hoe snel je je plekje hebt gevonden. Maar alles komt goed, zoals altijd, net zoals de voorbereidingen van Zuid-Afrika.

Afgelopen woensdag zijn we voor de tweede keer naar Den-Haag gereisd om onze aanvraag voor het visum te doen. De eerste keer kregen wij veel papieren mee naar huis die we moesten invullen. We moesten langs de dokter, de GGD voor een longscan, langs het gemeentehuis voor een goedgedragsverklaring en noem het maar op. Er mochten geen fouten gemaakt worden op het papier en alles moest met zwarte pen. Een groot project waar je ook veel van leert! Eindelijk had ik dinsdagavond alles compleet, 10x gecontroleerd en alles op volgorde gelegd. Eenmaal bij de Zuid-Afrikaanse ambassade konden we alles inleveren en alles was, bovenwonder, goed ingevuld en goed gekeurd! Ons aanvraag voor het visum is nu officieel van start. Binnen een maand krijg ik bericht dat ik het visum mag ophalen! En in deze weken is het vooral het laatste schoolwerk afmaken van het derde jaar, dingen opschrijven die ik nog moet regelen voor de reis en vooral leuke dingen doen!

Ik geniet van alle mooie dingen hier in Friesland. Misschien wel meer dan normaal. Het geeft een apart gevoel dat je over een aantal weken voor een half jaar weg bent. Ik begin nu pas te beseffen wat ik hier allemaal ga missen, maar wat ik in Zuid-Afrika allemaal kan gaan beleven. Ik kan daar een nieuw leventje opbouwen, een nieuw thuis voor een half jaar. Het is een enorme uitdaging. Een uitdaging die ik op dit moment nodig heb.

In de komende weken dus nog meer voorbereiding. In de week voordat ik weg ga, zal ik jullie vertellen hoe de laatste weken mij zijn bevallen hier in Friesland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Friesland

Marijke

Welkom allemaal op mijn blogpagina. In juli zal ik voor een half jaar naar Zuid Afrika trekken, om daar mijn scriptie in het Engels te doen. Daarnaast zal ik daar reizen en tripjes maken, om een aantal onderdelen van mijn bucketlist af te strepen! Via deze weg houd ik jullie op de hoogte.

Actief sinds 20 Feb. 2017
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 5640

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 20 December 2017

Zuid-Afrika!

Landen bezocht: